De Boomgaard Zuid

De plek om te groeien!

Een geborgen plek

Voor onze school in Dieren-Zuid moet u misschien een beetje zoeken. Verborgen achter de kerk en tussen de huizen ligt de plek waar voor kinderen de hele wereld te ontdekken valt.

Via het Schoolpad (aan de kant van de Zutphensestraatweg) of via de parkeerplaats (aan de kant van de Noorderstraat) komt u bij De Boomgaard Zuid . Een kleine en knusse basisschool met veel aandacht voor de kinderen.

In deze geborgen omgeving verzorgen we al meer dan 130 jaar het onderwijs aan kinderen in de basisschoolleeftijd. Met veel mogelijkheden op ons eigen schoolplein en in de nabije buurt om op onderzoek uit te gaan.

Thema: wonen
Leren lezen en schrijven

Dé plek voor onderwijs, ontwikkeling en ... oefenen!

De plek om samen te leren en leven

We helpen elkaar waar dat mogelijk is. Bijvoorbeeld met tutorlezen: een methode waarbij een leerling die al verder is met lezen een leerling helpt die nog veel oefening nodig heeft. Of als we stap gaan naar de Dierense Speeltuin of landgoed Twickel. De oudere leerlingen begeleiden de jongere kinderen.

Vieringen doen we vaak met hele school en bij uitvoeringen komt iedereen kijken. Ook de kinderen van de kinderopvang wonen graag deze optredens bij.

Zo leven en leren we samen in een plezierige sfeer!

Bezoek Gazelle

Ons team in Zuid

Het kernteam van De Boomgaard Zuid bestaat uit juf Anouk, juf Titia (ook onze intern begeleider), juf Roos, juf Judith, juf Miriam, meester Martijn en meester Koen. Met ondersteuning van juf Inge (ondersteuning directie), Dennis Bierhof (directeur) en onze conciërge Richard.

Dit schooljaar zullen daarnaast juf Anne, juf Jacorien en juf Marjolein zorgen voor extra ondersteuning. De verrijkingsklas wordt verzorgd door Juf Lea.

Meer weten over De Boomgaard Zuid?

Neem dan contact met ons op!

Contactformulier