2 november 2023

Speel je ook mee?

Bespeel je een muziekinstrument of zit je op muziekles en heb je zin om samen met leeftijdsgenootjes muziek te maken? Doe mee met het Leerlingenorkest Rheden! Iedereen die een instrument kan bespelen en tussen de 6 en 21 jaar oud is, kan meedoen. Ook als je net bent begonnen.

Dirigent Patrick de Heus begeleidt het orkest en arrangeert de muziek zo dat iedereen, op ieder niveau, kan meespelen.

Afgelopen jaar hebben kinderen en jongeren uit de gemeente verschillende keren samen gerepeteerd met het Rhedens leerlingenorkest. Zowel blazers als strijkers en slagwerkers speelden mee. Er waren zelfs enkele pianisten bij! Voor het zwaardere werk (tuba, trombone) werd een beroep gedaan om musici van de verschillende amateurverenigingen uit de gemeente. Met name musici van het Dierens Harmonie Orkest droegen hun steentje bij. Onder leiding van Patrick de Heus zijn verschillende nummers ingestudeerd. Het resultaat van deze repetities heeft het leerlingenorkest eind van de zomer ten gehore gebracht tijdens een spetterend concert in Openluchttheater de Pinkenberg, waar ouders, familie en vrienden konden genieten van het leerlingenorkest!

Locatie: De Bundel, Ericaplein 5 in Dieren.

Vorig jaar hebben ook leerlingen van De Boomgaard met veel plezier meegedaan. Wil je ook meedoen? Meld je dan aan via leerlingenorkest@cultuurbedrijfriqq.nl