De Boomgaard Noordoost

De plek om te leren voor later!

De plek die meegroeit!

Met de bouw van de nieuwe woonwijk Dieren Noordoost (vanaf 1977), werd Dieren uitgebreid met bijna 1000 woningen. Vele gezinnen vonden hier een nieuw thuis.

Dat was de start van onze geschiedenis. Voor de kinderen in Dieren Noordoost begonnen we in 1983 onze school in het multifunctionele gebouw 'De Drieschaar'. Samen met de openbare school en het wijkcentrum volgden we de ontwikkeling van Dieren Noordoost.

Wij groeiden door en uit ons jasje. In 1991 verhuisden we naar een eigen gebouw aan de Essenhof, wat nog steeds onze plek is.

Een prettige plek met ruimte en groen, daar blijven we graag. Maar meegroeien met de kinderen blijven we wel doen. Met toekomstgericht onderwijs en aansprekende thema's bijvoorbeeld zodat de kinderen succesvol kunnen zijn, als ze straks de wijde wereld ingaan.

Op De Boomgaard kom je tot bloei!
Samen

De plek met een hart

Het hart van onze school wordt gevormd door de gemeenschappelijke ruimte.

Een belangrijke plek in het schoolleven van De Boomgaard leerlingen. Hier komen we met alle leerlingen en leerkrachten samen voor schoolbrede evenementen.

Dit hart is ook dé plek om elkaar te ontmoeten en ideaal om naar elkaars werk of uitvoeringen te kijken. Maar dat niet alleen, we houden er ook onze boekenmarkt; we gymmen, dansen er en maken er muziek; of starten er onze speurtocht tijdens de Kinderboekenweek. Kortom de plek voor alle activiteiten waardoor je met plezier naar school gaat!

De plek voor nieuwe avonturen

Binnen en buiten de school zijn er volop mogelijkheden om te leren en te ontdekken. Binnen liggen om het hart van de school de klaslokalen.

Buiten de school hebben we verschillende schoolpleinen. Deze zijn de afgelopen jaren vernieuwd met de hulp van enthousiaste ouders en bieden veel speel- en beweegmogelijkheden voor de kinderen. Voor de jongere leerlingen is er een eigen speelplein.

Achter de school ligt er een groot veld en is er volop ruimte voor buitenactiviteiten. Soms gaan we ook op pad naar het bos wat vlak bij De Boomgaard Noordoost begint.

Les in de praktijk
Team De Boomgaard Noordoost

Ons team van Noordoost

Dit schooljaar zorgen juf Susan, meester Ronald, juf Suzan, juf Lydia, juf Riek (verrijkingsgroep), juf Irene, juf Inge, juf Ann, juf Esther (tevens intern begeleider), meester Jasper, juf Inge Rekers (ondersteuning directie), meester Dennis (directeur) en juf Jacorien (ondersteuning leerlingen) voor het onderwijs en de persoonlijke ontwikkeling van de leerlingen van De Boomgaard Noordoost.

En samen met onze conciërge Richard en o.a. de ouderraad en hulpouders zetten ze zich in voor een succesvolle en leuke schooltijd.

Meer weten over De Boomgaard Noordoost?

Neem dan contact met ons op!

Contactformulier