Onze scholen

De Boomgaard in de buurt

Een school in de buurt? Check!

Een plek waar je kind kan leren en lachen? Dubbelcheck!! Waar leren en ontdekken samen gaan en er meer is dan rekenen en taal? Jazeker!

Stap eens in de wereld van De Boomgaard!

Ervaar of de school past bij uw kind en ontdek zelf of u uw wensen kunt afvinken.

Samen op stap

Voor een goede basis

Lekker in je vel zitten. Goed kunnen omgaan met anderen. Je veilig voelen.

Dat vinden wij belangrijk voor kinderen.

Dan is er ruimte om je optimaal te ontwikkelen. Door onze twee kleinschalige locaties kennen we iedereen en weten we wat er speelt. Leuke activiteiten doen we samen met de hele school. Oud helpt jong: met het lezen of onderweg bij uitjes.

Zo zorgen we samen voor een goede voedingsbodem om te leren en een prettige schooltijd.

De burgemeester op bezoek

De basisschool in de buurt

Bent u op zoek naar een basisschool in de buurt?

U kunt ons vinden in Dieren Zuid en Dieren Noordoost. Zo is er altijd een Boomgaard in de buurt.

Onze leerlingen komen uit alle wijken van Dieren. Ook zijn er leerlingen die uit Spankeren, Ellecom en Laag-Soeren komen. Kortom De Boomgaard is de moeite waard om voor te fietsen.

De buurt als klaslokaal

De herfst ervaren in het bos, monumenten bekijken of Sinterklaas ophalen met de pont? Een paar voorbeelden waarbij u ons kunt tegenkomen in Dieren. De praktijk maakt leren makkelijker. En leuker. Wij gaan graag naar buiten voor onze thema's en leuke activiteiten.

Ons dorp heeft ook veel te bieden. Samen muziek maken, sporten of een fietsfabriek bekijken kunnen we doen met de hulp van plaatselijke organisaties. Zo kunnen de kinderen leren van experts. We halen buiten ook graag naar binnen. Bijvoorbeeld voor gastlessen. Zo leren kinderen wat er speelt. En gaat wat je leert meer leven.

Omgekeerd doen we ook graag wat terug voor anderen. Van acties voor een goed doel, meehelpen met de buurt schoonhouden, zingen in een verzorgingshuis tot langsbrengen van kerstkaarten.

Naar de boerderij