20 februari 2024

Verkiezingsbelofte ingelost

Voor de voorjaarsvakantie werden alle leerlingen van De Boomgaard Zuid getrakteerd op een film. Dit werd georganiseerd door kinderen uit groep 7/8. Zij hadden rond verkiezingstijd politieke partijen opgericht en verkiezingen gehouden. De winnende partij had een zeer aansprekend programma: een film in elke klas met een beker popcorn, chips en drinken.

De kinderen in klas 1/2 hebben bijvoorbeeld gekeken naar de film "Pluk van de Petteflet". Net zoals in een echte bioscoop werden er kaartjes gekocht en was er stilte in de zaal. Ook iets lekkers, een plaspauze en een happy end hoorden erbij. Het was zo een hele leuke ervaring.

Als extra was er voor de leerlingen van groep 7/8 ook nog een frietje. Voor groep 7/8 was het namelijk de gezellige afsluiting van het thema "Verkiezingen" waar ze afgelopen jaar, in oktober en november,  enthousiast aan gewerkt hebben. Binnen de groep 7/8 hadden de kinderen politieke partijen opgericht en zich bezig gehouden met de speerpunten, de campagne (met posters, flyers en stickers) en de begroting van hun partij. Ook waren er drie politiek verslaggevers die een fantastische krant hebben gemaakt.

Vanaf 17 november voerden de partijen  campagne en op de dag van de verkiezingen hebben alle leerlingen van De Boomgaard mogen stemmen. Met de gezellige activiteiten voor de hele school werden de verkiezingsbeloften nagekomen.