17 maart 2024

Struikelstenen in Dieren

Groep 7/8 leert deze periode over de Tweede Wereldoorlog. Er komen ook een aantal gastsprekers vertellen over deze tijd.

Als eerste kwamen deze week twee mensen van Stichting Struikelstenen Rheden op bezoek. Zij plaatsen kleine steentjes bij huizen van slachtoffers van het naziregime. Zo worden deze mensen niet vergeten.

De straten dragen zo zichtbaar en vertelbaar de geschiedenis. Ook zeer dicht bij school, aan de Zutphensestraatweg zijn er steentjes te vinden.

Er is in Dieren een wandelroute uitgezet langs deze struikelstenen. Door te kijken op de Stolpersteine.App komt u meer te weten over de mensen waarvoor deze stenen zijn geplaatst.

Aan de leerlingen is gevraagd om voor 16 april (de herdenkingsdag van de bevrijding van Dieren) te helpen met het schoonmaken van deze struikelstenen.  De kinderen gaan hier de komende weken in groepjes mee aan de slag.

De wandelroute en meer informatie kunt u vinden op struikelstenen-rheden.nl.

Website Stichting Struikelstenen Gemeente Rheden
Wandelroute langs de struikelstenen