22 april 2024

Nestkastjes voor het schoolplein

Plan voor het schoolplein

Dinsdag 16 april hebben de kinderen van groep 3/4 geholpen met het in elkaar zetten van de nestkastjes voor het schoolplein. Deze nestkastjes maken deel uit van het plan van de verrijkingsgroep om het schoolplein te verduurzamen.

De leerlingen van de verrijkingsgroep hadden vooraf de eerste nestkastjes zelf in elkaar gezet om te leren hoe je het moet doen. Ze hadden namelijk de opdracht gekregen om aan de andere kinderen van groep 3/4 uit te leggen hoe de nestkastjes in elkaar gezet moet worden.

Zo kon iedereen een handje helpen. Met hamers en schroevendraaiers gingen de kinderen enthousiast aan de slag. De leerlingen kregen daarbij hulp van een vader en opa's. Met als resultaat vogelhuisjes, vlinderhuisjes en zelfs een eekhoornkastje.

Deze week gaan de kinderen verder met het maken van meer nestkastjes.

De tekeningen op de foto's zijn gemaakt door leerlingen van De Boomgaard.