22 april 2024

Herdenking bevrijding gemeente Rheden

Op dinsdag 16 april 2024 zijn de groepen 7/8 van beide locaties naar herdenkingsbijeenkomsten geweest.

Groep 7/8 Zuid nam deel aan de herdenking van de bevrijding van Dieren. Eén van onze leerlingen gaf het signaal taptoe voorafgaand aan de twee minuten stilte. Andere kinderen hadden een rol door het leggen van een krans of het lezen van een gedicht.

Groep 7/8 van De Boomgaard Noordoost is naar de herdenking in Rheden van alle in de Tweede Wereldoorlog omgekomen oorlogsslachtoffers, militairen en verzetsmensen gegaan. Dit jaar is het 79 jaar geleden dat de gemeente Rheden werd bevrijd. Het thema van deze herdenking van dit jaar was: Vrijheid vertelt: opmaat naar 80 jaar vrijheid.

Herdenking Dieren
Herdenking Rheden 2024

De foto's bij dit bericht zijn gemaakt door Theo Jansen van Rheden Nieuws.

Op de website van RhedenNieuws.nl kunt u meer foto's bekijken en meer lezen over de herdenkingsbijeenkomsten in Dieren en Rheden.